دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

نکته هایی برای خوابی راحت

برای داشتن یک روز خوب از خواب برخاستن باید با سرزندگی و نشاط همراه باشد . برای داشتن چنین روزی ،خوابی عمیق و راحت لازم است.خواب اهمیت فراوانی درزندکی مولد و دور از اضطراب و نهایتا سلامت ما دارد همه ما تجربه خوبی از صبح هایی داریم که شب خواب راحت و عمیقی داشته ایم و چابکی و سرزندگی ما مدیون این استراحت شبانه است.

آیا نوع تغذیه ما با خواب ارتباطی دارد . شاید برای ما بارها اتفاق افتاده است که شبی که غذای سنگینی خورده ایم نتوانسته ایم بخوابیم. نوع تغذیه خود و خانواده را مورد مطالعه قرار دهید آیا وعده هایی در بیرون از منزل خورده میشود این غذا ها بیشتر سرخ شده و چرب هستند و احتمالا کمتر سبزی تازه دارند در این صورت باید غذاهای خانه را بیشتر سبز و تازه میل کنید ببینید از همه گروههای غذایی استفاده میکنید آیا ویتامین و املاح کافی از طریق میوه ها و سبزی ها به بدن میرسد آیا به مقدار کافی از لبنیات که حاوی کلسیم هستند استفاده میکنید آیا ورزش و فعالیت های بدنی مرتب دارید . آیا بدنتان را در معرض نور آفتاب قرار میدهید چون کمبود ویتامین د برای جذب کلسیم لازم است.

برای داشتن خوابی راحت به این نکات توجه کنید :
یادمان باشد هیچ چیز بیشتر از وجدان آسوده به خواب راحت کمک نمیکند.
هوای اطاق باید تازه باشد اگر اطاق خواب پنجره ای دارد کمی لای آنرا باز بگذارید .
سعی کنید شام خود را در ساعات اول شب بخورید.فاصله خوردن غذا و خواب باید حد اقل 2 ساعت و بهتر اینکه سه ساعت باشد.
غذاهای چرب و سرخ شده را نخورید و یا خوردن آنرا به وعده ظهر اختصاص دهید.
میزان غذا در وعده شب باید کمتر از وعده ظهر باشد . اگر شما اضافه وزن دارید یا چاق هستید غذای شب خود را خیلی مختصر کنید و یک عدد میوه و کمی ماست را جانشین غذا کنید
نوشابه های گاز دار معده را تحریک میکند و موجب احساس ناخوشایندی میشود از خوردن ان با وعده شام خودداری کنید.
شب قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بخورید کلسیم و اسید آمینه های موجود در شیر آرامش بخش هستند .
از نوشیدن قهوه و چای پررنگ قبل از خواب پرهیز کنید خصوصا اگر بد خواب هستید
لباس خواب خود را از جنس نرم،سبک و نخی انتخاب کنید یک لباس راحت و نرم آرامش و احساس امنیت به شما میدهد حتی در هوای گرم بالاپوش را فراموش نکنید.

یکی از عوامل باز دارنده خواب خستگی فکری است ذهن شما مدام از این موضوع به موضوع دیگر در گیر میشود برای رهایی باید بر تنفس خود متمرکز شوید . آرام هوا را از راه بینی به ریه ها سعی کنید بیشتر و بیشتر ریه هایتان را از هوای پاک پر کنید و همراه با آن فکر کنید که زندگی را به تمام سلولهای بدنتان میبخشید و بعد هوارا از راه دهان خارج کنید و فکر کنید همه نا ارامیها و درد ها از راه هوا به خارج از بدنتان فرستاده میشود این تنفس را ده بار انجام دهید .اگر شب ها رویا پردازی میکنید به وقایع شاد و مثبت فکر کنید و خلاقیت ها و موفقیت ها را مرور کنید.چای بابونه همراه با کمی عسل و آب لیموی تازه هم میتواند به داشتن خواب راحت کمک کند.مصرف زیاد نمک ،ادویه ها و سیر نیز میتواند موجب نا آرامی و اختلال در خواب شود.
نویسنده: دكتر ربابه شيخ الاسلام


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
داستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورترژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتهیه کتابساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری ب