دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

پاسخ به سوالات رژیم گیرندگان 7

سؤال 91 : نظر شما در مورد خوردن غذاهاي فانتزي نظير اسنك ، پيتزا و انواع ساندويچهاچيست ؟ آيا ميتوان از آنها مصرف كرد ؟
جواب : خير . مصرف اينگونه غذاها توصيه نميشود . غذاهاي فانتزی عموماً سرشار از چربي و كالري و چاق كننده هستند . بعلاوه اين غذاها ايجاد چاقي موضعي و سلوليت ميكنند كه بدن را بد فرم ميكند. شما خيليها را ميبينيد كه علي رغم اينكه وزن زيادي ندارند اما از چاقي موضعي يا سلوليت رنج ميبرند كه دليل آن ميتواند مصرف اينگونه غذاها باشد . در رژيم غذايي شما پيتزای رژیمی ، همبرگر و ساندويچ آورده شده كه مصرف آنها طبق برنامه غذایی بلامانع است .

سؤال 92 : چه غذاهايي ميتوانند چاقي موضعي و سلوليت ايجادكنند ؟
جواب : غذاهاي فانتزی نظير ساندويچها ، پيتزا ، اسنك ، غذاهاي شور نظير خيار شور ، چيپس و پفك ، انواع هله هوله ، تنقلات ، شيريني جات ، شكلات ، سسها و ...
در كتاب توضیحات کاملتری در این باره داده شده است .

سوال 93 : آيا درمان چاقي موضعي و سلوليت با رژيم غذايي ، تحرك كافي و استفاده از محصولات و دستگاه لاغري موضعي هميشگي و بدون بازگشت است ؟
جواب : آري . مگر اينكه پرخوري كنيد و دوباره چاق شويد . در اين صورت تفاوتي نميكند با چه روشي چاقي موضعي را درمان كرده باشيد در هر صورت با چاق شدن مجدد به احتمال زياد چاقي موضعي نيز بازگشت ميكند .

سوال 94 : من اغلب اوقات از اضطراب و استرس رنج ميبرم. شما گفته¬ايد اضطراب و استرس چاق كننده است. چاره چيست ؟
جواب : بايد آن را درمان كنيد زيرا در افراد مستعد ، اضطراب و استرس استعداد چاقي بدن را افزايش ميدهند. بعلاوه فردي كه دچار اين حالت هاست تمايل به خوردن غذاي بيشتر دارد .

سوال 95 : چگونه بايد اضطراب و استرس خود را درمان كنيم ؟
جواب : اگر علت استرس و اضطراب خود را ميدانيد هر چه سريعتر به حل آن اقدام كنيد و در صورت لزوم از ديگران كمك بگيريد . اگر عامل ايجاد آن شناخته شده نيست حتما با يك روانشناس مشورت كنيد . روانشناس با گوش دادن به صحبتهاي شما ميتواند عامل اضطراب و استرس را شناسايي كرده و راه حل درمان آن را معرفي كند .ممكن است بگوييد من مشكل خودم را ميدانم اما در حال حاضر قادر به حل آن نيستم . پس بايد با آن بسازم ! اگر چه اين سخن به ظاهر درست است اما در عين حال شما مجبور نيستيد براي كنار آمدن با مشكل خود فشار عصبي زيادي را تحمل كنيد . يك مشاور و روانشناس مجرب ميتواند به شما كمك كند تا با تحمل كمترين استرس و اضطراب با مشكل كنار بياييد .خيلي مواقع انسانها به يك مشاور خوب نياز دارند . تنها كساني كه تمايلي به حل مشكل خود ندارند از مشاوره امتناع می کنند .
با رسيدن به آرامش بيشتر ميل به پرخوري از بين ميرود و چربيهاي بدن بهتر ميسوزند .

سوال 96 : براي كاهش وزن بهتر مصرف چه ميوه هايي را توصيه ميكنيد ؟
جواب : شما ميتوانيد از تمام ميوهها ميل كنيد و كاهش وزن مناسبي هم داشته باشيد اما سعي كنيد از هندوانه ، خربزه ، طالبی ، انگور و انجير كمتر مصرف كنيد .
از طرف ديگر خرما ( بعنوان ميوه ) و خشكبار و آب ميوه نيز چاق كننده هستند و نبايد مصرف شوند .

سوال 97 : آيا ميتوانم آدامس بجوم يا اينكار براي لاغرشدن مضر است ؟
جواب : جويدن آدامس به مقدار كم ايرادي ندارد اما به مقدار زياد هم قند بيشتري به بدن ميرساند و هم ترشح اسيد معده را تحريك و گرسنگي را تشديد ميكند .

سوال 98 : نظر شما در مورد استفاده از مواد غذايي رژيمي( نظير نوشابه ، بيسكویيت ، شكلات ، قند ، مايونز و ... رژيمي ) چيست ؟
جواب : در اينجا دو بحث وجود دارد :
1- خيلي از اين محصولات تنها نام رژيميدارند و مصرف آنها چاق كننده است مانند بيسكویيت و مايونز رژيميكه مصرف آنها چاق كننده است .
2- بعضيها فاقد قند و شكر هستند و از شيرين كنندههاي مصنوعي نظير آسپارتام ، ساخارين ، نئوسوئيت و ... در آنها استفاده شده است . اگر چه شيرين كنندههاي مصنوعي كالري بسيار كميدارند و مصرف آنها ظاهرا بدون ايراد است اما در نهايت اين تركيبات تمايل انسان به شيريني و غذاهاي شيرين را افزايش ميدهند . بنابراين از مواد غذايي كه عنوان رژيميدارند ترجیحا استفاده نكنيد .

سوال 99 : چربي لبنيات مصرفي چقدر باشد ؟
جواب : هر چه كمتر باشد بهتر است . لبنيات كم چرب همان خاصيت لبنيات پر چرب را دارند با اين تفاوت كه كالري كمتري دارند . اما به ياد داشته باشيد مصرف زياد لبنيات هم چاق كننده است .

سوال 100 : در مورد انواع نانها و تاثير آنها در كاهش وزن توضيح دهيد .
جواب : نانها بر دو دسته اند:
نانهاي ضخيم و نانهاي نازك
نانهاي ضخيم عموما همان نانهاي سبوس دار و غني شده هستند .
اين نانها براي سلامتي و كاهش وزن بسيار مناسبند و خاصيت سيركنندگي بيشتري دارند . نانهاي ضخيم قند و كلسترول خون را تنظيم كرده و ضد يبوست هستند و همه اينها بخاطر داشتن سبوس است.
نان سنگك ، نان گندم سبوس دار ، نان جو و چاودار از جمله نانهاي ضخيم ميباشند .
نكته : منظور از نان جو در اينجا نان جو عرضه شده در نانواييها است و نان جو كه در مغازههاي نان فانتزي عرضه ميشود و حالت نيمه حجيم دارد حاوي روغن و تخم مرغ بوده و چاق كننده است .
نكته : نان بربري که سبوس آن گرفته شده باشد ارزش غدایی چندانی ندارد .
نانهاي نازك همان نانهاي سفيد و بدون سبوس هستند كه ارزش غذايي چنداني ندارند و براي كاهش وزن چندان مناسب نيستند.
نان لواش و نان تافتون ماشيني از اين دسته اند .
نكته : ساير نانهاي سفيد كه فاقد سبوس ميباشند نيز در اين گروه قرار ميگيرند . نظير نان ساندويچي ، باگت ، نان تست ، نان همبرگر ، نانهاي فانتزي و ...

سؤال 101 : اگر بخواهیم تنها از يك نوع نان استفاده كنیم، چه ناني را توصيه ميكنيد ؟
جواب : طبعا نانهاي ضخيم كه از همه بهتر نان سنگك و نان گندم سبوس دار است .

سوال 102 : آيا استراحت زياد مانع از كاهش وزن است و اصولا چند ساعت استراحت در شبانه روز كافيست ؟
جواب : بله . خواب و استراحت زياد سوخت و ساز بدن را كاهش داده و کاهش وزن را مختل می کنند . عموما 7 الي 9 ساعت خواب در شبانه روز كافيست و بهتر است يكجا و شب هنگام باشد . زيرا خواب بعدازظهر هر چند كوتاه باشد كاهش وزن را كند ميكند . بعلاوه شبها بايد زودتر بخوابيد و صبح زودتر از خواب بيدار شوید .
نكته : كساني كه صبحها دير از خواب بيدار ميشوند قسمت مهم روز را از دست ميدهند و به خوبي افرادي كه زود از خواب بيدار ميشوند وزن كم نميكنند .

سوال 103 : آيا ميتوان ميوه را جايگزين يك وعده غذايي مثلا شام يا صبحانه كنيم ؟
جواب : خير . ميوه را عنوان ميان وعده صبح و عصر و به اندازه تعيين شده در رژيم غذایی مصرف كنید و صبحانه ، ناهار و شام را طبق برنامه ميل كنید .

سوال 104 : سالاد چطور ؟ آيا ميتوان سالاد را جايگزين غذا كرد ؟
جواب : خير . البته درست است كه سالاد كالري كمتري دارد و در مواقع ضروري مثلا بجاي شام ميتوان از آن مصرف كرد اما بهتر است سالاد را جانشين غذا نكنيد . بیاد داشته باشید بهترين حالت لاغر شدن در پيروي از رژيم غذايي و عدم تغيير آن است.

سوال 105 : آيا ميتوانم غذاهايي غير از آنچه در رژيم من هست بخورم اما مقدار غذاها را طبق رژيم رعايت كنم ؟
جواب : در اين صورت چندان لاغر نخواهيد شد زیرا رژيم غذايي يك برنامه است كه به شما ميگويد براي هر وعده چه غذايي بخوريد و چقدر بخوريد و براي هر روز شما برنامه اي جداگانه دارد . در رژيم غذایی نوع غذاها و ترتيب و کالری آنها در روزهاي مختلف طوري انتخاب شده كه شما را لاغر کند . البته در صورت اجبار می توانید از غذاهای مشابه استفاده کنید .

سوال 106 : شما گفته ايد غذاهاي رژيم را رعايت كنيم و آنها را با غذاهاي ديگر عوض نكنيم اما من ميل دارم بجاي غذاي شام رژيم شما غذاي حاضري بخورم .آيا خوردن غذاي حاضري ايرادي دارد ؟
جواب : اگر چه آماده كردن غذاي حاضري آسان و كم زحمت است اما كمكي به لاغر شدن شما نميكند . در حقيقت خوردن حاضري معمولا كاهش وزن را مختل ميكند يا حتي ممكن است سبب افزايش وزن شود . اگر چه اين غذاها معمولاً كم چرب و سبك هستند ( مثلاً نان و پنير و خيار و گوجه يا نان و ماست و ... ) اما راحت جذب شده و به آسانی به صورت چربي ذخيره ميشوند .
پس طبق رژيم غذا بخوريد و از غذاهاي حاضري مگر آن هايي كه در رژيم تان آورده شده اند استفاده نكنيد .

سوال 107 : من مجبورم ناهار يا شام را در سلف سرويس اداره يا دانشگاه بخورم . آيا باز هم ميتوانم به رژيم شما عمل كنم ؟
جواب : البته . اما به ترتيب زير عمل كنيد:
براي شام :
برنج نخوريد . خوراك بخوريد به همراه سالاد و سبزي و كمي نان و در حد سير شدن غذا بخوريد .
براي ناهار :
چهار روز در هفته غذای برنجی و سه روز در هفته غذای نانی به همراه سالاد و سبزي و در حد سير شدن بخوريد .
نكته : اندازه نان و برنج و خوراك ناهار و شام را طبق مقدارهاي داده شده در رژيم غذايي خود مصرف كنيد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

سادات [ 1390-06-26 ]
خوشحالم از اینکه با این سایت اشنا شدم

مهسا [ 1390-01-24 ]
اگه رژیم را طبق برنامه انجام دهیم ولی ورزش نکنیم ایا مانع لاغر شدن می شود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابساندویچ هافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2