هشدار
هر گونه برداشتی از مطالب سایت بدون ذکر منبع پیگرد قانونی در بر دارد.
تماس با ما
اصفهان / روبروی پلی کلینیک بیمارستان شریعتی/مجتمع فراز/واحد502 6269737-6282727-6282728
نظرات رژیم گیرندگان
اين رژيم غذايي براي افراد پر خوراك بسيار مناسب است و آنها را سير مي‌كند اما با كمال تعجب وزن را پايين مي‌آورد . تنوع غذايي باعث مي‌شود كه از رژيم خسته نشويم و هر روز آن را مانند يك برنامه غذايي اجرا كنيم بدون آنكه احساس كنيم رژيم داريم . من 36 کیلوگرم کاهش وزن داشته ام . ز . م - شماره پرونده : 7948
سخن روز
مشکلات انسان هاب بزرگ را متعالی می سازد و انسان های کوچک را متلاشی
 
دیابت و چربی خون


دیابت و چربی خون
« توصيه هاي رژيم غذايي براي بيماران مبتلا به ديابت و افزايش چربي خون»

تجويز رژيم غذايي هميشه به معناي كاهش ميزان غذاي دريافتي نيست بلكه در حقيقت اصلاح برنامه غذايي فردي است كه مبتلا به ديابت و افزايش چربي خون شده است ، براي كنترل بهتر ديابت و چربي خون بايد به نكاتي در مورد رژيم غذايي روزانه و طرز صحيح استفاده از مواد غذايي توجه شود .

ـ 4گروه مواد غذايي نشاسته اي كه هر يك تأثير زيادي بر قند و چربي خون شما دارند :

— گروه اول كه براي بيماران مبتلا به ديابت و چربي خون مفيد است(دیرتر شما را گرسنه می کند)

نخودپختـه ، نخـود چي ، نان بـربري ، لپه ، ذرت تازه ، عدس ، باقلا با پوست، نان تافتـون ، ماكاروني دم نشـده ( بعد از پختن و آبكش كردن مصرف شود ) لوبيا قرمز ، خلال سيب زميني سرخ شده ، لوبيا چيتي ، چغندر قند ، بـرنج بي نام درجه 2 ، برنج تايلندي ، برنج اروگـوئه و برنج طارم كه بصورت كته پخته شده است ، كشمش قرمـز ( پلويي ) ، ماش ، خرماي خشك زرد ( زاهدي ) ، انجير خشك ، توت خشك ، لوبيا سفيد ، نان جوكه به صورت نازك تهيه شده است .

— گروه دوم كه بايد كمتر مصرف شوند .

برنج طارم به صورت آبكش و دم كرده ، برنج كام فيروزي بصورت كته بدون روغن ، برنج صدري كته بدون روغن ، نخود سبز ، كشمش سبز ، برگه زردآلو ، ماكاروني دم شده بدون روغن ، نان لواش

— گروه سوم كه بايد حتي الامكان از خوردن آنها پرهيز شود .

سيب زميني پخته و سيب زميني پوره شده ، هويج پخته و هويج پوره شده ، نان باگت ، نان لواش متري ، خرماي رطب ، سيب زميني استامبولي ، نان سفيد ، باقلا سبز بدون پوست ، خربزه ، هندوانه و انگور .

— گروه چهارم كه بايد از مصرف آنها تا حد ممكن خودداري كرد .

قند و شكر ، انواع شيريني بخصوص شيريني تر ، مربا ، عسل ، انواع آبنبات ، نوشابه ، ماءالشعير ، پيراشكي ، بيسكويت هاي كرم دار ، چيپس ، كلوچه ، انواع خرما ، سانديس و كمپوت ، انواع سس مايونز ، خيار شور ، شور ، زيتون شور ، شير و لبنيات پر چرب ، تخم مرغ نيمرو ، دل و جگر و قلوه ، مغز و زبان ، كله و پاچه ، سوسيس و كالباس ، كنسرو ماهي .

چنانچه مايل بوديـد كه هركـدام از مواد غذايي چهار گروه فوق را مصرف كنيد حتماً با مشـاور تغذيه خود مشورت كنيد .


ـ براي جلوگيري از عوارض ديابت و كاهش چربي خون چه بايد كرد ؟

í از برشته كردن نان خودداري كنيد .

í ماكاروني را فقط در آب جوشانده و پس از آب كش كردن ، بدون دم كردن همراه با مايه ماكاروني مصرف كنيد .

í براي نوشيدن چاي بجاي استفاده از قند و شكر ، و خرماي رطب از شيرين كننده هاي مصنوعي ،توت خشك ، كشمش قرمز ( پلويي ) و خرماي خشك زاهدي ، به مقدار كم استفاده كنيد .

í از مصرف پورة سيب زميني الويه وپورة هويج خودداري كنيد .

í از مصرف بيش از اندازة توصيه شدة روغن و چربيها ، انواع غذاهاي سرخ شده و گوشتهاي پر چرب و انواع كره خودداري كنيد ؛ مگر به تشخيص متخصص تغذيه .

í سعي كنيد در حد ممكن حتماً مواد غذايي خود را بصورت آب پز يا كبابي مصرف كنيد. قبل از پختن مرغ پوست آن را جدا كنيد و در مورد گوشت قرمز حتماً كليه چرببهاي آن را برداشته ، سپس طبخ نمائيد .

í از مصرف بيش از اندازه نمك و مواد غذايي شور و پر نمك خودداري كنيد .

í از مصرف بيش از سه عدد تخم مرغ آب پز در هفته خودداري كنيد .

í روزانه 8 ـ 6 ليوان آب بنوشيد .

í سبزيجات وحبوبات، نان وبرنج، ماكاروني و سيب زميني را حتماً به مقدار توصيه شده مصرف كنيد.

í از مصرف بيش از اندازه آجيل بدليل افزايش چربي خون و ميـوه هـاي خشك شـده مثل برگه ها ( مثلاً برگه زردآلو ) بدليل داشتن قند فراوان پرهيز كنيد .

í ميتوانيد از چاي و قهوه بدون قند و شكر به مقدار دلخواه مصرف كنيد .

í براي تغيير طعم غذا مي توانيد به ميزان دلخواه از سبزيها، سير،ترشي كم نمك،سالاد و آب ليموي تازه استفاده كنيد.

í اگر براي كنترل ديابت دارو مصرف مي كنيد حتماً غذا را سر وقت ميل كنيد تا دچار كاهش قند نشويد .

í در صورت امكان حداقل روزي 30 دقيقه پياده روي كنيد . در مورد زمان و چگونگي پياده روي با متخصص داخلي و متخصص تغذيه حتماً مشورت كنيد .

براي اينكه قند خون شما نوسان ناگهاني نداشته باشد بهترين راه آنست كه يك مقدار مشخص از غذا در يك زمان مشخص ميل كنيد .

ـ براي جلوگيري از كاهش قند خون ( هايپوگلايسمي ) چه بايد كرد ؟

كاهش قند خون ناشي از فعاليتهاي شديد فيزيكي ، گرسنگي شديد و طولاني و مصرف بيش از اندازه داروهايي نظير انسولين و قرصهاي كاهش دهندة قند خون است . علائم آن شامل تعريق ، لرزش دست ، طپش قلب ، تندي ضربان قلب ، دل شوره و اضطراب ، سرگيجه ، سردرد ، خواب آلودگي ، تاري و دو بيني ، تكلم غير طبيعي ، رفتار غير عادي و عدم تعادل مي باشد . بنابراين حتماً يك آبنبات يا يك نوشيدني شيرين مثل آبميوة طبيعي همراه خود داشته باشيد تا در صورت بروز عوارض فوق بلافاصله از آن استفاده كنيد . البته همواره توصيه مي شود ، با رعايت دقيق رژيم غذايي و دارويي از بروز كاهش قند خون جلوگيري كنيد .

« با اميد آنكه با رعايت و اجراي دقيق رژيم غذايي و دارويي بر ديابت و افزايش چربي خون خودتـان فائق شويـد . »

فرامرز کوچکی تیر ۱۳۸۶

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات پزشکی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .

صفحه اصلي
فصل سوم
روش نوین ماساژ صورت
مقدمه
فصل اول
فصل دوم
فهرست مطالب
سوالات پزشکی كاربران
پيام هاي كاربران
گالري عكس
سايت هاي مرتبط
تندرستی و زیبایی
معرفی کتاب
مقالات
مقا لات دکتر بهمن محمدی
پاسخ به سوالات رژیم گیرندگان
درباره ما
تغذیه وسلامتی
مطالب خواندنی
اخبار سلامتی
آیا می دانید که
ایا می دانید؟
جداول و توصیه های ضروری
فصل چهاردهم
فصل سیزدهم
آنچه باید در مورد لاغری بدانیم
2تست روانشناسی
روانشناسی رنگ چشم های خود را بخوانید.
روش های جذب دیگران
تست روانشناسی3
تست تعیین میزان جذابیت زوجین
فهرست مطالب
مقدمه
فصل دوازدهم
فصل یازدهم
فهرست مطالب
مقدمه
فصل دوم
تست روانشناسی
حکایت
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
فصل ششم
فصل هفتم
فصل هشتم
فصل نهم
فصل دهم
مقدمه
وزن ايده آل چيست ؟
جداول و توصیه های ضروری
برای14 روزه برای کاهش وزن در یک نگاه
برنامه 15 روزه برای افزایش وزن در یک نگاه
آگاهی های لازم در مورد صورت
لیست بیشترین درخواست ها برای ورزش صورت
ورزش شماره 1
خلاصه ای درباره چاقی و اضافه وزن
DVD آموزش درمان چاقی
تـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـعـريـق
قوی کردن پلک پایینی چشم
بالا بردن پیشانی
بزرگ کردن گونه ها
انرژی دهنده صورت
فصل دهم
فصل نهم
عوامل موثر در لاغري
چگونه لاغري را درمان كنيم؟
چگونه مي توان پس از درمان لاغري وزن مناسب را حفظ نمود ؟
فصل دوم
فهرست مطالب
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
فصل ششم
فصل هفتم
فصل هشتم
فصل اول
سوپ ها
ماسک موز با شیرین بیان
ماسک عسل با تمشک
ماسک ژله ای ختمی
ماسک تقویت کننده لیمو ترش
ماسک تقویت کننده غنچه گل سرخ
کرم جوانه گندم
کرم ضد افتادگی پوست آناناس
کرم آفتابگردان با عسل
کرم شب ضد چروک
کرم مرطوب کننده ختمی
کرم لیمو ترش
کرم تجدید کننده پوست رازک
کرم جوان کننده هویج
کرم پرتقال با روغن هسته انگور
ماسک شفا بخش با ترشک
ماسک شفاف کننده مریم گلی
ساندویچ ها
سالاد ها
خورش ها
رژیم های غذایی
تونیک آب پرتقال
لوسیون خیار
لوسیون لیمو ترش
تونیک رازک جهت رفع افتادگی پوست
لوسیون گل همیشه بهار
لوسیون مریم گلی
لوسیون طراوت بخش نعناع
لوسیون پنیرک
تونیک به
ماسک سیب با شیر
پلوها
آیا می دانید که
داستان های جالب
افسردگی زمستانی چیست؟
تست اضطراب
تست سلامت روحی
چگونه در ورزش ها موفق باشیم
نظرات رژیم گیرندگان
ورزش صورت چه هست؟
شيوه صحیح غذا خوردن
روش تثبیت وزن
رژيم غذايي سلامتي و تناسب اندام
جداول و توصیه های ضروری
جداول و توصيه‌هاي ضروری
نمونه ای از رژیم غذایی سلامتی و تناسب اندام
فهرست مطالب
فصل دوم
زمین و انسان
مقدمه
زندگینامه 2
زندگینامه 1
لطیفه های ریزه میزه
مقدمه
فهرست مطالب
چهار نکته برای جلوگيری از درگيری لفظی
تهیه کتاب
سایر غذاها
تست شخصیت شناسی :خوشبین هستید یا بدبین
خوراک ها
پلوها
شگردهای آشپزی رژیمی
توضیحی کوتاه درباره آشپزی رژیمی
فهرست مطالب
مقدمه
جستجوی مطالب
 
 
 
Isfahan University of Medical sciences