هشدار
هر گونه برداشتی از مطالب سایت بدون ذکر منبع پیگرد قانونی در بر دارد.
تماس با ما
اصفهان / روبروی پلی کلینیک بیمارستان شریعتی/مجتمع فراز/واحد502 6269737-6282727-6282728
نظرات رژیم گیرندگان
اين رژيم غذايي براي افراد پر خوراك بسيار مناسب است و آنها را سير مي‌كند اما با كمال تعجب وزن را پايين مي‌آورد . تنوع غذايي باعث مي‌شود كه از رژيم خسته نشويم و هر روز آن را مانند يك برنامه غذايي اجرا كنيم بدون آنكه احساس كنيم رژيم داريم . من 36 کیلوگرم کاهش وزن داشته ام . ز . م - شماره پرونده : 7948
سخن روز
مشکلات انسان هاب بزرگ را متعالی می سازد و انسان های کوچک را متلاشی
 
نمونه ای از رژیم غذایی سلامتی و تناسب اندام



                                                                          نکات مهم
خواننده گرامی؛
در اين فصل نمونه ای از رژيم‌هاي غذايي سلامتي و تناسب اندام جهت آشنايي شما ارائه شده است. همانگونه كه قبلا ذكر شد اين رژيم آسان و قابل اجرا براي كل خانواده است.
شما مي‌توانيد با توجه به مقدار غذاي روزانه خود، برنامه مناسب را انتخاب و براي شش روز اجرا کرده و تاثير آشكار آن را در كاهش وزن و سايز و افزایش سلامتي خود ببينيد .
قبل از اجرای رژیم ، حتما به موارد زیر توجه فرمایید:
1- رژيم‌هاي زير براي افراد چاق عادي طراحي شده است .
کودکان ، خانم‌هاي باردار ، شيرده و افراد چاق یا با وزن مناسب که مبتلا به ديابت ، بيماري‌هاي قلبي- عروقي ، ناراحتی معده، فشارخون بالا و تري گليسيريد و کلسترول خون بالا هستند، نیاز به رژيم‌هاي غذايي متفاوتی دارند.
2- نوع غذاهای رژيم‌هاي زير یکسان است . تفاوت تنها در مقدار كالري آنهاست .
3- رژيم‌ها با توجه به ميزان دريافت غذاي روزانه تعيين شده است لذا در انتخاب رژيم مناسب دقت نماييد .
4- اين رژيم‌ها براي رژيم گيرندگاني با فعاليت بدني متوسط است . بنابراين چنانچه فعاليت بدني شما از حد متوسط كمتر است از حجم غذاي خود كم كنيد و چنانچه فعاليت بدني بيشتري داريد به حجم غذاي خود قدری بيافزاييد .
نكته : مقدار غذای رژیم انتخابی باید از مقدار غذایی که در حال حاضر مصرف می کنید کمتر باشد!
نكته : اگر با رژیم انتخابی خود کاهش وزن کافی نداشته باشید انتخاب شما اشتباه بوده و باید رژیم کم کالری تری را اجرا کنید .
رژيم متناسب با وضعيت شما آن است كه در هفته اول كاهش وزني معادل يك تا سه كيلوگرم ( و نه بیشتر! ) بدهد .
نكته : کاهش وزن سریع وسوسه کننده اما خطرناک است .
نكته : ميزان كاهش وزن در افراد مختلف متفاوت است . این تفاوت ناشي از موارد زير است :
الف- كساني كه قبلا رژيم داشته يا در حال حاضر از رژيم ديگري پيروي مي‌كنند كاهش وزن كمتري خواهند داشت .
ب- افرادي كه اضافه وزن چنداني ندارند ،كم تحرك و يا كم خوراك هستند كاهش وزن آنها كمتر است .
ج- افراد پرخوراك ، پرتحرك ، كساني كه براي اولين بار رژيم مي‌گيرند كاهش وزن بيشتري دارند .
د- مبتلايان به كم كاري تيروئيد و بعضي بيماري‌هاي هورموني و كساني كه از داروهاي مستعد كننده چاقي نظير داروهاي كورتوني ، بعضي داروهاي هورموني و اعصاب و مسكن‌ها استفاده می كنند معمولاآهسته تر وزن كم مي‌كنند .
5- كساني كه رژيم‌هاي كم كالري و یا كالري متوسط می گیرند لازم است بطور همزمان مكمل‌هاي ويتامين دار هم مصرف كنند. اگرچه اين رژيم‌ها غني از مواد مغذي است اما در مجموع توصیه می شود رژيم گيرندگان از داروهاي حاوي ويتامين و املاح معدني هم استفاده نمايند .
نكته : مصرف مولتی ویتامین- مینرال و ب- کمپلکس به کاهش وزن کمک کرده و از ضعف احتمالی در دوران رژیم جلوگیری می کند .
نكته : مصرف مولتی ویتامین های خارجی اغلب اوقات اشتها را زیاد کرده و کاهش وزن را کند می کند.
6- بروز احتمالي گرسنگي ( 20 درصد موارد ) در آغاز رژيم طبيعي است كه بتدريج از بين مي‌رود .
7- ميوه روزانه را حتما در دو ميان وعده صبح و عصر تقسیم کرده و میل کنید .
نكته : جدول واحد ميوه براي ميوه جات مختلف و جدول معادل های غذایی در پيوست های پایان كتاب آورده شده است .
8- لبنیات مصرفی ( شیر، ماست، پنیر و ... ) ترجیحا کم چرب باشد .
8- رژيم غذايي خود را بدون تغيير انجام دهيد و از جدول معادل‌هاي غذايي فقط در مواقع ضروري استفاده كنيد .
نكته : يك كفگير برنج معادل هفت قاشق غذاخوري معمولي برنج پخته آبكش است .كالري برنج دم پخت بيشتر است و بنابراين بايد مقدار آن یکی دو قاشق كمتر از برنج آبكش باشد .
نكته : يك كف دست نان تقریبا معادل يك مربع به ابعاد 10×10 سانتي متر است. يك چهارم نان تقريبا معادل 2 الی 5/2 کف دست نان و نصف نان معادل 4 الی 5 كف دست نان مي‌باشد .
نكته : منظور از نان در رژیم شما، نان های نازک مانند نان لواش است.
چنانچه بخواهید از نان های ضخیم مانند نان سنگک یا نان سبوس دار استفاده کنید باید نصف یا کمتر از نصف مقدار تعیین شده میل کنید. ( بسته به ضخامت نان! )
9- توصيه مي‌كنم همه روزه نیم ساعت قبل از ناهار و شام یک الی سه قاشق غذاخوری پودر سبوس گندم به همراه آب میل كنيد و در طول روز آب زيادي بنوشيد. ( مگر آنكه منع پزشكي داشته باشيد. ) اين كار به كاهش وزن كمك مي‌كند .
10- غذاها را حتي الامكان كم چرب و كم شيرين درست كنيد و چربی غذاها را بگیرید .
نكته : دستور تهیه غذاهای رژیمی در کتاب دیگر اینجانب به نام " آموزش تهیه غذاهای رژیمی " آورده شده است .

        اين رژيم بطور آزمايشي و تنها براي 6 روز انجام مي‌شود از تكرار آن خودداري فرماييد .
  نكته : تكرار رژيم غذايي غير اصولي و خسته كننده است و كاهش وزن را كند یا متوقف مي‌كند.

                                                   رژيم غذايي ويژه آقايان بسیار پرخوراك

                                                       توصيه های روزانه در دوران رژیم
                                  قند یا خرما، حداکثر شش عدد یا شکر دو قاشق غذاخوری در روز

شنبه
صبحانه : یک و نیم لیوان شیر و پنج عدد بیسکویت سبوس دار
میان وعده صبح : سه واحد میوه
ناهار : چلو قورمه سبزی؛ شامل سه کفگیر برنج و ده قاشق غذاخوری خورش و یک بشقاب سالاد و دو لیوان دوغ
عصرانه : سه واحد میوه
شام : دو و نیم بشقاب متوسط سالاد تن ماهی
وعده قبل از خواب : یک و نیم لیوان ماست یا دو لیوان شیر


یکشنبه
صبحانه : یک و نیم لیوان شیر و چهار عدد خرما
میان وعده صبح : سه واحد میوه
ناهار : پلو عدس ؛ شامل دو و نیم کفگیر پلو و یک لیوان سالاد شیرازی و دو لیوان دوغ
عصرانه : دو واحد میوه
شام : سوپ جو ؛ شامل دو بشقاب سوپ خوری سوپ جو و یک چهارم نان و یک ماست خوری متوسط ماست
وعده قبل از خواب : یک لیوان ماست یا یک و یک چهارم لیوان شیر


دوشنبه
صبحانه : نصف نان و دو قوطی کبریت پنیر و سه عدد گردو
میان وعده صبح : دو واحد میوه ناهار : استیک ماهی؛ شامل سه قطعه ماهی و نصف نان و یک بشقاب سالاد و یک ماست خوری متوسط ماست و موسیر
تذکر : یک قطعه ماهی به ابعاد 8 × 5 سانتی متر می باشد.
عصرانه : سه واحد میوه
شام : دو لیوان خوراک ذرت و یک چهارم نان و یک ماست خوری متوسط ماست
وعده قبل از خواب : یک لیوان ماست یا یک و یک چهارم لیوان شیر


سه شنبه
صبحانه : یک و نیم لیوان شیر و یک عدد کیک یزدی
میان وعده صبح : دو واحد میوه
ناهار : چلو مرغ ؛ شامل دو کفگیر برنج و یک ران کامل مرغ متوسط و یک بشقاب سالاد و دو لیوان دوغ
عصرانه : سه واحد میوه
شام : خوراک یتیمچه؛ شامل یک بشقاب یتیمچه و یک سوم نان و یک بشقاب سبزی خوردن و یک لیوان دوغ
وعده قبل از خواب : یک لیوان ماست یا یک و یک چهارم لیوان شیر

چهارشنبه
صبحانه : نصف نان و دو قوطی کبریت پنیر + خیار و گوجه فرنگی ( در حد معمول )
میان وعده صبح : دو واحد میوه
ناهار : کتلت ؛ شامل سه و نیم عدد کتلت و دو سوم نان و یک لیوان سالاد شیرازی و دو لیوان دوغ
تذکر : یک عدد کتلت به ابعاد 8 × 5 سانتی متر می باشد.
عصرانه : سه واحد میوه
شام : یک و نیم بشقاب سالاد لوبیا چیتی
وعده قبل از خواب : یک و نیم لیوان ماست یا دو لیوان شیر


پنجشنبه
صبحانه : نصف نان و دو قوطی کبریت پنیر + خیار و گوجه فرنگی ( در حد معمول )
میان وعده صبح : دو واحد میوه
ناهار : ماکارونی؛ شامل سه لیوان ماکارونی و دو لیوان دوغ و یک و نیم لیوان سالاد شیرازی
عصرانه : سه واحد میوه
شام : سوپ ورمیشل؛ شامل سه بشقاب سوپ خوری سوپ ورمیشل و یک سوم نان و یک ماست خوری متوسط ماست
وعده قبل از خواب : یک لیوان ماست یا یک و یک چهارم لیوان شیر

برای دسترسی به بقیه رژیم ها به کتاب کاهش وزن در 6 روزمراجعه کنید.

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات پزشکی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .

نظرات ارسالی

علی صفرزاده : مطالب بسیار عالی اند ممنون [ 1390-11-29 ]
ساغر : مطالب نوشته شده عالی و بسیار کار امد میباشد ممنون و خسته نباشید [ 1391-03-18 ]
سعید : عالیه [ 1392-03-05 ]

صفحه اصلي
فصل سوم
روش نوین ماساژ صورت
مقدمه
فصل اول
فصل دوم
فهرست مطالب
سوالات پزشکی كاربران
پيام هاي كاربران
گالري عكس
سايت هاي مرتبط
تندرستی و زیبایی
معرفی کتاب
مقالات
مقا لات دکتر بهمن محمدی
پاسخ به سوالات رژیم گیرندگان
درباره ما
تغذیه وسلامتی
مطالب خواندنی
اخبار سلامتی
آیا می دانید که
ایا می دانید؟
جداول و توصیه های ضروری
فصل چهاردهم
فصل سیزدهم
آنچه باید در مورد لاغری بدانیم
2تست روانشناسی
روانشناسی رنگ چشم های خود را بخوانید.
روش های جذب دیگران
تست روانشناسی3
تست تعیین میزان جذابیت زوجین
فهرست مطالب
مقدمه
فصل دوازدهم
فصل یازدهم
فهرست مطالب
مقدمه
فصل دوم
تست روانشناسی
حکایت
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
فصل ششم
فصل هفتم
فصل هشتم
فصل نهم
فصل دهم
مقدمه
وزن ايده آل چيست ؟
جداول و توصیه های ضروری
برای14 روزه برای کاهش وزن در یک نگاه
برنامه 15 روزه برای افزایش وزن در یک نگاه
آگاهی های لازم در مورد صورت
لیست بیشترین درخواست ها برای ورزش صورت
ورزش شماره 1
خلاصه ای درباره چاقی و اضافه وزن
DVD آموزش درمان چاقی
تـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـعـريـق
قوی کردن پلک پایینی چشم
بالا بردن پیشانی
بزرگ کردن گونه ها
انرژی دهنده صورت
فصل دهم
فصل نهم
عوامل موثر در لاغري
چگونه لاغري را درمان كنيم؟
چگونه مي توان پس از درمان لاغري وزن مناسب را حفظ نمود ؟
فصل دوم
فهرست مطالب
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
فصل ششم
فصل هفتم
فصل هشتم
فصل اول
سوپ ها
ماسک موز با شیرین بیان
ماسک عسل با تمشک
ماسک ژله ای ختمی
ماسک تقویت کننده لیمو ترش
ماسک تقویت کننده غنچه گل سرخ
کرم جوانه گندم
کرم ضد افتادگی پوست آناناس
کرم آفتابگردان با عسل
کرم شب ضد چروک
کرم مرطوب کننده ختمی
کرم لیمو ترش
کرم تجدید کننده پوست رازک
کرم جوان کننده هویج
کرم پرتقال با روغن هسته انگور
ماسک شفا بخش با ترشک
ماسک شفاف کننده مریم گلی
ساندویچ ها
سالاد ها
خورش ها
رژیم های غذایی
تونیک آب پرتقال
لوسیون خیار
لوسیون لیمو ترش
تونیک رازک جهت رفع افتادگی پوست
لوسیون گل همیشه بهار
لوسیون مریم گلی
لوسیون طراوت بخش نعناع
لوسیون پنیرک
تونیک به
ماسک سیب با شیر
پلوها
آیا می دانید که
داستان های جالب
افسردگی زمستانی چیست؟
تست اضطراب
تست سلامت روحی
چگونه در ورزش ها موفق باشیم
نظرات رژیم گیرندگان
ورزش صورت چه هست؟
شيوه صحیح غذا خوردن
روش تثبیت وزن
رژيم غذايي سلامتي و تناسب اندام
جداول و توصیه های ضروری
جداول و توصيه‌هاي ضروری
نمونه ای از رژیم غذایی سلامتی و تناسب اندام
فهرست مطالب
فصل دوم
زمین و انسان
مقدمه
زندگینامه 2
زندگینامه 1
لطیفه های ریزه میزه
مقدمه
فهرست مطالب
چهار نکته برای جلوگيری از درگيری لفظی
تهیه کتاب
سایر غذاها
تست شخصیت شناسی :خوشبین هستید یا بدبین
خوراک ها
پلوها
شگردهای آشپزی رژیمی
توضیحی کوتاه درباره آشپزی رژیمی
فهرست مطالب
مقدمه
جستجوی مطالب
 
 
 
Isfahan University of Medical sciences